Treciųjų šalių krovinių pervežimo su dvišaliais leidimais Rusijoje reglamentavimas įstatyminiu lygiu

Rusijoje 2015 gruodžio 15 d įsigalioję teisės aktai, apibrėžiantys krovinių gabenimą iš trečiųjų šalių, neabejotinai pretenduoja į absurdiškiausių ir labiausiai verslą žlugdančių  dokumentų paketo titulą. Advokatai, atidžiai išstudijavę visas dėstomas sąlygas konstatavo, kad realiai atitikti keliamų reikalavimų ir kurio nors punkto pažeisti neįmanoma. T. y. neišvengiamas baudas vežėjai turėtų iš karto įkalkuliuoti į reiso kaštus. Ačiū Dievui, panašu, kad šitas farsas artėja į pabaigą.

.scania-r-v-trucks-truck-road-topline-10910 Civiline

www.teisesekspertai.lt redakciją pasiekė Rusijos Transporto ministerijos įsakymo „Dėl pakeitimų tarptautinio trečiųjų šalių krovinių gabenimo automobilių transportu tvarkoje“. Šis 10 puslapių dokumentas (visą tekstą galima rasti čia: http://publication.pravo.gov.ru/Document/View/0001201604060015) buvo priimtas kovo 15 dieną ir įsigaliosiantis balandžio 17 dieną, iš esmės supaprastina ankstesnius reikalavimus ir atveria Rusijos vartus užsienio vežėjams.

Advokatų kontoros „Urvest“ teisininkai, komentuodami svarbiausius pakeitimus akcentavo, kad dabar Rusijos transporto ministerijos valdininkai pagaliau tiksliai apibrėžė situacijas ir numatė gerokai daugiau sąlygų, kurias įgyvendinus Rusijos keliais galima vežti trečiųjų šalių krovinius naudojant dvišalius leidimus. Vairuotojams ateityje nereikės turėti absoliučiai visų su krovinio gabenimu susijusių dokumentų. Praktiškai tokiam reisui pakaks teisingai užpildyto CMR ir vieno iš šių dokumentų: krovinio savininko įgaliojimo vežti, „invoiso“ ar teisingai įforminto bet kokio kilmės šalies sertifikato.

Procedūra, leidžianti trečiosios šalies krovinį gabenti panaudojant dvišalius leidimus dabar turėtų būti maksimaliai paprasta. Įgaliojime nereikia fiksuoti tokios informacijos, kaip pakrovimo data ir laikas, duomenų apie krovinio gavėją, galutinio adresato – pakaks nurodyti krovinio pavadinimą ir svorį. „Invoise“ deklaruojama prekių kilmės šalis turėtų būti tokia pati, kaip ir CMR nurodoma šalis, kurioje prekės buvo pakrautos.

Dar vienas svarbus dalykas, nurodytas pataisose – vežti trečiųjų šalių krovinius naudojant dvišalius leidimus galima ir tuo atveju, jei vežėjas Rusijos pareigūnams pateiks originalų CMR važtaraštį ar muitinės sandėlyje / terminale patvirtintą CMR važtaraščio kopiją, įrodančius, jog į muitinės sandėlį/terminalą krovinys buvo atgabentas viena transporto priemone, o išvežtas į Rusiją kita transporto priemone.

Rusijos transporto ministerijos įsakymu taip pat fiksuojama, kad krovinių gabenimas iš geležinkelio stočių ir oro uostų vykdomas laikantis tokių pat taisyklių, kaip ir analogiškus darbus atliekant jūrų uostuose.

Teisininkai pastebi, kad įgyvendinus šias esmines „Tarptautinio trečiųjų šalių krovinių gabenimo automobilių transportu ypatumų“ pataisas  krovinių gabenimas Rusijoje užsienio vežėjams taps logišku ir aiškiai suprantamu. Tikitina, kad po balandžio 17-osios nesusipratimų ir apmaudžių baudų laikotarpis, gabenant trečiųjų šalių krovinius į Rusiją, pasibaigs.